طریقه صحیح مصرف محصولات پوست و مو

در بین همه مواردی که باعث می‌شود مصرف یک محصول بهترین اثر را داشته باشد، نحوه مصرف بیشترین اهمیت را دارد.

محصولی که توانسته مجوزهای تولید را دریافت کند، اثرگذاری آن قطعا تایید شده است .

تنها موضوع این است که برای هر فرد خاص و با بیولوژیک منحصربفرد او، چگونه می‌تواند بهترین نتیجه را در برداشته باشد .

این یعنی توجه به نحوه مصرف محصول ، از طرفی، یک مشاور مراقبت‌های پوست و مو تنها می‌تواند نحوه مصرف محصول را با توجه به نیازها و شرایط مصرف‌کننده تغییر داده و این هنر و مهارت اوست که چگونه برای هر فرد، توصیه‌ای خاص و موثر داشته باشد.

بطور کل، محصولات مراقبتی پوست و مو، یا برای رفع عارضه‌ای خاص می‌باشند و یا برای جوانسازی و تقویت ساختار پوست و مو. مانند محصولات ضدلک یا ضدجوش، که برای رفع عارضه هستند و همچنین محصولات ضدریزش و ضدچروک که برای جوانسازی و تقویت ساختار مو و پوست استفاده می‌شوند.

بعلاوه، محصولات مراقبت عمومی نیز وجود دارند که معمولا مصرف آنها استاندارد بوده و خود فرد می‌تواند برطبق نیاز میزان و نحوه مصرف را تعیین کند.

 

روش استفاده درست از محصولات پوست و مو

 

اصول کلیدی در مصرف محصولات جوانسازی برای اثرگذاری بهتر

 

محصولات جوانساز پوست و مو که تحت عنوان کلی ضدچروک و ضدریزش و همچنین تقویت‌کننده معرفی می‌شوند، باید یک ساختار تضعیف شده بدن را تقویت و نوسازی کنند.

بنابراین نکته اول این است که دوره مصرف این محصولات باید کامل و نحوه مصرف بصورت مستمر باشد. بطور کل حداقل 3 ماه برای نوسازی یک بافت تضعیف شده زمان لازم است و تا وقتی این دوره کامل نگردد، اثرقطعی پدیدار نمی‌شود.

 

این محصولات باید به بافت‌های پوست و مخصوصا لایه درم نفوذ کنند، بنابراین همیشه پاک بودن پوست از آلودگی‌ها و مواد شیمیایی و آرایشی برای نفوذ بیشتر مهم است.

ترجیحا تونیک‌های ضدریزش پس از شستشوی پوست توسط شامپو و محصولات ضدچروک پس از پاک‌کردن پوست توسط فیس واش استفاده شوند.

 

باید توجه داشت که هیچکدام از محصولات، چه تخصصی یا عمومی، به خودی خود جذب پوست نمی‌شوند. یعنی همواره لازم است که یک نیروی فیزیکی به شکل ماساژ به نفوذ یه ترکیبات کمک کنند.

اغلب افراد با مالشی کمتر از 1 دقیقه و با جذب محصولات به لایه اپیدرم فکر می‌کنند که فرآیند نفوذ محصول کامل شده است.

باید توجه داشت که حداقل 5 دقیقه و در بهترین شرایط 10 دقیق ماساژ موضع با محصول جوانساز لازم است. (بطور مثال تونیک ضدریزش باید 10 دقیقه روی پوست سر ماساژ داده شود. اگر فرد اعلام کرد که محصول زود جذب پوست شده و امکان ماساژ وجود ندارد، می‌تواند از چند قطره روغن آرگان روی پوست سر استفاده کرده و ماساژ را ادامه دهد)

 

محصولات جوانساز، حاوی ترکیباتی حساس هستند. بنابراین ضمن اینکه نباید آلودگی در سطح پوست وجود داشته باشد، حتما باید از حذف کامل محصولات پاک‌کننده از سطح پوست مطمئن باشید.

وجود باقی‌مانده شامپو در سطح پوست سر و همچنین فیس واش در پوست صورت به دلیل داشتن حالت قلیایی اغلب ترکیبات تقویت‌کننده را خنثی کرده و باعث می‌شود اثر محصولات کاهش یابد.

بنابراین شستن دقیق و صحیح پوست توسط آب قبل از مصرف محصولات جوانساز بسیار لازم و ضروری است.

 

بهترین زمان مصرف محصولات جوانساز

 

بهترین زمان جهت مصرف محصولات جوانساز، پیش از خواب شب می‌باشد.

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که بدن انسان در بین ساعت 10 شب تا 2 صبح، به بازسازی خود پرداخته و میزان رادیکال‌های آزاد در بدن و بالاخص سطح پوست به کمترین میزان خود می‌رسد.

رادیکال‌های آزاد باعث تخریب سلول‌های بدن شده و اگر میزان آن بالا باشد، ترکیبات موجود در محصولات جوان سازی را ناکارآمد می‌کند.

 

محیطی که فرد مصرف کننده محصولات جوانساز در آن زندگی می‌کند نیز در میزان اثرگذاری محصولات نقش دارد.

 محیط‌های آلوده و قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید باعث افزایش میزان رادیکال‌های آزاد شده که نتیجه آن خنثی شدن اثر محصولات می ‌باشد.

 

 

باید توجه داشت، که همه این موارد باعث می‌شود که تاثیر مصرف محصولات زیاد شود. اما همه این موارد به عامل کلیدی دیگری، یعنی ژنتیک و شرایط داخلی فرد بستگی دارد که برای ما قابل پیش‌بینی نیست.

 

اصول کلیدی در مصرف محصولات تخصصی جهت رفع عوارض برای اثرگذاری بهتر

نکته مهم در افزایش اثرگذاری محصولات تخصصی، توجه به حذف عامل ایجاد عارضه می‌باشد. بطور مثال، فردی که دچار لک پوستی حاصل از اشعه‌های مضر آفتاب شده است، باید مصرف ضدآفتاب را بصورت منظم استفاده کند.

باید توجه داشت که اغلب عوارض پوست و مو، ریشه داخلی دارند. بنابراین مواردی مانند تغذیه سالم، دوری از اضطراب و استرس و همچنین رعایت اصول عمومی مراقبت از پوست و مو بسیار مهم می‌باشد.

مصرف بیش از اندازه محصولات تخصصی، باعث افزایش روند اثرگذاری آن نمی‌شود. بنابراین با صبر و حوصله، دوره مصرف را کامل کنید.

محصولات تخصصی را نباید بصورت همزمان در یک موضع استفاده کرد.