7 فاجعه ای که در اثر مرطوب نکردن پوست خود با آن مواجه می شوید

اکثر افراد می دانند که حفظ رطوبت پوست مهم است. اما آیا می دانید چرا؟ این پاسخ واضح است که پوست شما در اثر فقدان رطوبت ممکن است خشک شود، اما اثرات سوء دیگری نیز نیز وجود دارد که اکثر افراد از آن بی اطلاع هستند و به همین دلیل به کرم های مرطوب کننده اهمیت کافی نمی دهند.

7 فاجعه ای که در اثر مرطوب نکردن پوست خود با آن مواجه می شوید

1. چروک های پوست شما بیشتر خواهد شد

درست است: حذف کرم های مرطوب کننده از روزمرگی شما می تواند به چین و چروک های عمیق تر منجر شود. دکتر ویتنی بوو (Dr. Whitney Bowe)، متخصص پوست، می گوید: "آن خشکی که ما در سطح پوست می بینیم در واقع یک التهاب مزمن ضعیف است که در پوست رخ می دهد اما سطح پایین التهاب تداوم یافته و در نهایت منجر به شکستگی کلاژن و تسریع پیری می گردد."

 

2. چروک های فعلی، بیشتر نشان داده می شوند

بله، بدون استفاده از مرطوب کننده خطوط و چروک های فعلی بیشتر نمایش داده می شوند. دکتر بوو می گوید: "پوست خشک شده همه خطوط را نشان می دهد." آیا می خواهید آنها را کمتر برجسته کنید؟ دکتر Bowe توصیه می کند پوست خود را مرتبا با یک مرطوب کننده حاوی اسید هیالورونیک مرطوب نمایید.

 

3. صورت شما خشن و پوسته پوسته می شود - به خصوص اگر در فصل سرد باشید

دبرا جلیمان (Debra Jaliman, M.D.) متخصص پوست در شهر نیویورک و نویسنده کتاب Skin Rules. می گوید: "در زمستان سطح رطوبت هوا کاهش می یابد و هوای خشک می تواند پوست شما را دهیدراته می کند. این عدم آبرسانی منجر به از دست دادن لیپیدهای سطح پوست (چربی هایی که نقش محافظتی از لایه بیرونی پوست را به عهده دارند) می گردد و در نهایت موجب تحریک و  قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست می گردد.

 

4. آکنه شما تشدید می شود

این نکته کمی عجیب به نظر می رسد اما خشکی واقعا آکنه را بدتر می کند. دکتر دببی پالمر(Dr. Debbie Palmer)، متخصص پوست و بنیانگذار Replere Skin Care ، می گوید: "خشکی در واقع آکنه شما را بدتر می کند." اگر از احساس چرب بودن بیش از حد پوست خود نگرانید، یک مرطوب کننده مناسب با پوست خود انتخاب نمایید: "برای بیماران مبتلا به آکنه مبتلا به پوست، من توصیه می کنم با استفاده از یک کرم مرطوب کننده بدون چربی، بدون اسانس و noncomedogenic (محصولات آرایشی و بهداشتی پوست که برای افراد با پوست‌های چرب مستعد جوش فرموله می‌شوند معمولاً به‌نام‌های Non - Comedogenic Non - Acnegenic به بازار عرضه می‌شوند. برای فرموله کردن این دسته از محصولات نه تنها سعی می‌شود که بر روی پوست سنگین، چرب و براق نباشد بلکه از موادی در آنها استفاده شود که امکان بستن منافذ پوست را نداشته باشند و تا جائی که ممکن است در ترکیب ) استفاده کنید."

 

5. شما یک لایه حفاظتی را از دست می دهید

دکتر Bowe می گوید: "بسیاری از مواد موثر برای مراقبت از پوست مانند رتینوئید، اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید تمایل به خشک شدن دارند." بنابراین هنگامی که شما آنها را با مرطوب کننده تقویت نمی کنید، در واقع خود را در معرض ریسک عوارض جانبی ناخوشایندی مانند قرمزی، پوسته پوسته شدن قرار می دهید. دکتر بوو می افزاید: "پس از این اتفاق، اکثر مردم به کرم های دارای چربی رو می آورند به طوری که بدون بهره بردن از مزایای کرم ها به مقابله با عوارض جانبی دچار می شوند

 

6. آرایش شما بی عیب و نقص به نظر نمی رسد

خطوط کوچک را بعد از آرایش زیر چشمان خود می بینید؟ اگر قبل از استفاده از آرایش پایه، صورت خود را مرطوب نکنید این خطوط واضح تر می شوند. دکتر بوو هشدار می دهد: "آرایش باعث می شود تا پوست خشک، خشک تر شود و حتی چروک ها واضح تر شوند." برای مشاهده نتایج بهتر، در حدود 5 دقیقه قبل ازآرایش پایه، با استفاده از یک مرطوب کننده صورت خود را آبرسانی نمایید.

7. پوست شما دیوانه وار دچار خارش می شود

آیا شما خارش بعد از دوش گرفتن را تجربه کرده اید؟ تصور کنید که  تمام روز با چنین خارشی مواجه باشید.  اگر همه دلایلی که در بالا به آنها اشاره شد به نظر شما دلیلی کافی برای استفاده از کرم های مرطوب کننده نبوده است، فقط فکر کردن به این خارش همیشگی شما را قانع خواهد کرد.

 

تجربه خود در استفاده از کرم های مرطوب کننده را با ما در میان بگذارید.