بازاریابی چند سطحی و مزیت های آن چیست ؟

بازاریابی چند سطحی چیست ؟

بازاریابی چند سطحی (بازاریابی شبکه ای) یک سیاست بازاریابی است که در آن نیروی فروش نه تنها برای خرید شخصی خود بلکه برای خرید کسانی که معرفی می کند پاداش دریافت می کند و به این ترتیب یک خط سیر نزولی از بازاریابان و یک سلسله مراتب از سطوح پاداش ایجاد می کند.

 

بازاریابی چند سطحی در مقایسه با دیگر سیستم های موجود در تجارت از هر لحاظ کارآمد تر است ، چه از لحاظ حافظه و چه از لحاظ منابع و زمان

این سیستم کارآمدتر است .

همچنین برقراری این سیستم ساده تر است ، اندیشه کلی بازاریابی چند سطحی یا بازاریابی شبکه ای بر یک شیوه توزیع محصول استواراست و

این یعنی محصولات توسط توزیع کنندگان مستقل پخش می شود و به توزیع کنندگان این امکان داده می شود که توزیع کنندگان دیگر را به کار معرفی کنند.

در این میان هزینه های گزاف تبلیغات و ترویج کالا ، در میان مشتریان و توزیع کنندگان تقسیم می شود و این یکی از مزایای بازاریابی چند سطحی است .

در کل در این مقاله ما کارایی بهتر بازاریابان در بازاریابی چند سطحی را توضیح خواهیم داد .

 

بازاریابی چند سطحی کارآمدترین سیستم تجارت در دنیای امروز

 

اصطلاح دیگر بازاریابی چند سطحی، بازاریابی شبکه ای است.

 معمولا در بازاربابی چند سطحی، از فروشندگان انتظار می رود که مستقیما محصولات را به خویشان و کسانی که از طرف آشنایان ارجاع داده می شوندو از طریق معرفی شفاهی بفروشند .

 

مزایای بازاریابی چند سطحی (بازاریابی شبکه ای)

  • استقلال
  • تجارت بین المللی که توسط اینترنت در سراسر جهان قابل انجام است به بازاریابان این امکان را می دهد که افراد را در کشورهای دیگر پشتیبانی کنند.
  • آزادی در انتخاب زمان و مکان
  • پیشرفت شخصی - یادگیری مهارتها در طی آموزش مهارتهای ارتباطی به دیگران
  • قابلیت انتقال کار – به دلیل دسترسی به اینترنت می توان در طی اقامت در شهر یا کشور دیگر ، به کار ادامه دا د .
  • آموزش رایگان – با توجه به سیاست طرح تجارت ، در اکثر موارد آموزش رایگان در اختیار بازاریابان قرار می گیرد.
  • وجود امنیت – به دلیل محدود بودن کنترل حرفه در دست افراد معدود و قابل اطمینان.
  • دسترسی غیر مجاز امکانپذیر نیست.

 

بیشتر بخوانید 10 شرکت برتر بازاریابی شبکه ای در سال 2018

 

نتیجه گیری

ما بر این باوریم  که با ارزیابی تجربیات، چیزهای بسیاری می توان آموخت و همچنین در داد و ستد با مراجعه کنندگان می توانمهارت های ارتباطی را گسترش داد.

بازاریابی چند سطحی به طور قطع هوشمندانه و پیچیده است و می تواند با استفاده از طرح تجارت درست،سود تجارت ما را صد برابر کند.

سود این تجارت می تواند بر آینده کشور ما تاثیرگذار باشد. فروش مستقیم بسیار محبوب شده است زیرا به همه این شانس را می دهد تا یک کار آزاد با احتمال برد زیاد و باخت کم داشته باشند.

رشته بازاریابی شبکه ای در دانشگاه

مثالی از رشد بازاریابی چند سطحی در هندوستان

در هندوستان ، حجم معاملات بازاریابی شبکه ای از 500 کرور روپیه در سال 1998 به 2400 کرور روپیه در سال 2007 و رشد دو رقمی سالانه رسیده است . تجارت اینترنتی در هندوستان آینده خوبی دارد.

پس از گذشت تنها چند سال ، بازاریابی شبکه ای، شرکتی است که به افراد شغلی ارائه می کند تا بتوانند رویاهای خود را محقق سازند.

یکی از بهترین تجارتهای اینترنتی در هندوستان  ebiz.com Ltd.pvt است.

که در حال ایجاد یک نرم افزار تحلیلی است تا بتواند زودتر اشکالات را کشف و برطرف کند.

این نرم افزار تحلیلی ، مجموع مبالغ پرداختی به اضافه تعداد اعضاء و بسته های آنها را مشخص می کند تا در پایان اعضا متضرر نشوند.

 

پاسخ به سوالات شما

بهترین شرکت بازاریابی شبکه ای در ایران

برای رتبه بندی شرکت های مختلف در هر زمینه ای نیاز به یک سری آمارها می باشد .

در ایران به دلیل نوپا بودن بازاریابی چند سطحی هنوز رتبه بندی خاصی برای شرکت ها وجود ندارد .

ما در مقاله بهترین شرکت بازاریابی شبکه ای در ایران به بررسی این موضوع پرداختیم، می توانید برای دریافت بهترین جواب این مقاله را بخوانید .

 

برای دانلود PDF این مقاله روی لینک زیر کلیک کنید .

بازاریابی چند سطحی و مزیت های آن چیست ؟

 

منابع

ترجمه ای از قسمت های مقاله

 

International Journal of Management and Commerce Innovations ISSN 2348-7585 (Online)
Vol. 2, Issue 1, pp: (99-102), Month: April 2014 - September 2014, Available at: www.researchpublish.com
Page | 99
Research Publish Journals
Multilevel Marketing (Mlm)
Kush Arya1
Madhu Arya2
1Kush Arya,B.Tech(I.T), Maharishi Markandeshwar University, Mullana,India
2Madhu Arya , M.Tech(C.S), Banasthali University, Rajasthan, India