شامپو بدن را چگونه انتخاب کنیم؟

کافی است یک روز کنار قفسه فروش شامپو بدن که در یک فروشگاه برای فروش گذاشته شده بایستید تا ببینید که مصرف کنندگان از روی چه معیارهایی این شامپوها را برای خودشان انتخاب می کنند و می خرند. این روزها که شرایط اقتصادی مردم مانند گذشته نیست شاید قیمت، نقش بسیار مهمی را برای خرید شامپوها که نیاز روزانه هر خانواده ای است، داشته باشد. اما در بعضی موارد برای افراد قیمت شامپو هم فاکتور مناسبی برای خرید نیست. مهم این است شامپو بدنی که استفاده می کنند چه رایحه ای دارد. این یعنی نوع پوست در اولویت اول و دوم هم برای مصرف کنندگان نیست. گاهی می بینیم آدم ها پوست شان چرب و پر از جوش است اما شامپو بدنی را انتخاب می کنند که برای پوست های خشک یا معمولی است اما چون رایحه دلخواه شان را دارد آن را می خرند باید آموخت که اولویت اصلی ما برای انتخاب شامپو اول نوع پوست مان و بعد میزان پولی باشد که در جیب مان است. ما دو نوع شامپو بدن داریم:

 

  1. ژل شستشوی بدن یا شامپوبدن که به صورت ژل است. این شامپو بدن ها مخصوص پوست های نرمال تا چرب هستند. زماني كه چربي‌هاي جمع شده زير لايه‌هاي پوستي از حد معمول بيشتر مي‌شود، امكان تنفس طبيعي پوست از بين مي‌‌رود و در نهايت زمينه لازم براي پوشيده شدن پوست از جوش فراهم مي‌‌شود. پس براي كنترل اين مقدار چربي كه از فعاليت غدد زير پوست آزاد مي‌شود، چاره‌اي جز پاک‌کردن انها با ژل شستشوی بدن ندارید. اکثر ژل‌های شستشوی بدن تركيب آنتي باكتريال دارند و کمک می‌کنند پوست عمیقا تمیز شود و جوش نزند و چربی‌اش کنترل شود. اگر این ژل‌ها را روی لیف‌های لایه‌بردار استفاده کنید پوست مرده بدنتان هم برداشته میشود و تولید جوش برایتان کاهش میاید. اگر پوست چرب دارید از شامپو بدن مخصوص آن استفاده کنید چون برای بدن‌های چرب فرموله شده‌اند و قدرت کنترل چربی بالاتری دارند.
  2. شامپو بدن کرمی مناسب پوست های نرمال تا خشک است. این شامپو بدن ها حاوی مقداری کرم (چربی ) هستند که باعث می‌شوند پوست های خشک در هنگام شستشوی تنش کمتری را تحمل کنند. پوست‌های خشک، چربی ندارند! و برداشتن چربی در هنگام شست وشو بیشتر از همیشه اتفاق می افتد. پس راهکاری که در این شامپو بدن ها تعبیه شده این است که مقداری روغن در این شامپو بدن ها استفاده می کنند که رطوبت و چربی از دست رفته هنگام شست و شو را همان لحظه جبران می‌کند و کاری می کند خشکی و آزار پوست پس از حمام کمتر شود.