چگونه هیولای آلودگی را از پوستمان دور کنیم

امروزه آلودگی هوا به یکی از اساسی‌ترین مشکلات شهرهای کشورمان تبدیل شده است. این میزان آلودگی در حفظ سلامت پوست و زیبایی آن بسیار تاثیرگذار هستند. مطالعه‌ی اخیر دانشگاه هانریش هاین آلمان نشان داد که تاثیر آلودگی هوا بر روی پوست به میزان تاثیر مصرف سیگار بر روی آن است و این یعنی این‌که با شرایط آلودگی هوای کنونی پوست شما سریع‌تر جوانی خود را از دست خواهد داد و رنگ تیره‌ ولکه‌ای به خود خواهد گرفت. علاوه بر آلودگی هوا، آلودگی آب نیز می‌تواند تاثیر بسیار بدی بر روی پوست شما داشته باشد.

خوشبختانه راهکارهای بسیار خوبی برای حفظ سلامت پوست وجود دارد که در ادامه تعدادی از این راهکارها را به شما معرفی می‌کنیم:

این نکته را در نظر داشته باشید که ما فقط راهکارهای خانگی و ساده را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید از انواع داروها و کرم‌هایی که هر روز نوع جدیدتری از آن‌ها به بازار می‌آیند استفاده کنید. اما در کنار آن‌ها می‌توانید از محصولات خانگی که حتی تاثیر بیشتر و طولانی‌مدت‌تری دارند، کم هزینه نیز هستند، بهره بگیرید.

همواره پوست خود را تمیز نگه دارید

همان لحظه که به خانه رسیدید، شروع به تمیز کردن و شستن صورت‌تان بکنید. تنها به صابون و آب اکتفا نکنید، سعی کنید از دستگاه‌هایی که ذرات آلاینده‌ها را به صورت کامل از صورت شما پاک می‌کنند استفاده کنید تا کاملا تمیز شود. با جستجو در اینترنت می‌توانید ده‌ها محصول بیابید و براساس ویژگی‌های آن‌ها یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

              مقدار زیادی آب بنوشید

نوشیدن آب زیاد برای بسیاری از بخش‌های بدن مهم است. نوشیدن آب کافی به عملکرد صحیح دستگاه گوارش، جذب مواد مغذی توسط سلول‌ها، رطوبت پوست و پاکسازی سموم از بدن کمک می‌کند. نوشیدن آب خصوصا در فصل تابستان به شما کمک می‌کند تا میزان آبی که بدن‌تان در اثر عرق از دست داده، بازگردانده شود.

امگا۳ مصرف کنید

امگا۳ نقش بسیار موثری در بازگرداندن به پوست، کاهش التهاب و ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده ایفا می‌کند. این ویتامین نقش بسیار موثری در جلوگیری از چین و چروک و پیری پوست دارد. غذاهایی مثل ساردین و قزل‌آلا است. خوردن ماهی به صورت هفتگی می‌تواند ترکیبات لازم برای حفاظت از سلامت پوست شما موثر باشد.

حفظ سلامت پوست با ماهی

ویتامین c و ویتامین E آنتی‌اکسیدان‌های خوبی برای پوست هستند

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که می‌توانند از تخریب بدن جلوگیری کنند. ویتامین c خاصیت احیاکنندگی دارد و در مواد غذایی مثل غلات سبوس‌دار، پرتقال، سیب و تمام میوه‌های دیگر یافت می‌شود. ویتامین E از غشای سلولی محافظت می‌کند و در روغن جوانه‌ی گندم، اسفناج، کلم بروکلی و کره‌ی بادام زمینی به مقدار زیادی یافت می‌شود.

از ماسک صورت هویچ استفاده کنید

هر روزی که احساس کردید به میزان زیادی در معرض هوای آلوده و یا آب‌ آلوده(استخر) بوده‌اید، قبل از خواب حتما از ماسک هویچ استفاده کنید.  برای این‌کار مقداری هویچ را رنده کرده و به آن روغن بادام و شیر اضافه کنید، سپس به مدت ۳۰ دقیقه از آن خمیر به عنوان ماسک روی صورت‌تان استفاده کنید.

برخلاف تصورها، شکلات یک ماده‌ی بسیار مفید برای پوست است

مطالعات اخیر نشان داده‌اند که شکلات تلخ یک ماده‌ی فوق‌العاده موثر در رطوبت پوست و از بین بردن ناخالصی‌ها است. خوردن شکلات تلخ و هم‌چنین استفاده از ماسک شکلات تلخ در محافظت پوست از آلودگی و پیری زودرس بسیار موثر است.