میسلارواتر ام ان دی برای پاکسازی کامل پوست

هر کسی که به دنبال داشتن پوستی صاف و شفاف باشد می داند که علاوه بر استفاده از کرم ها ، ماسک ها، نرم کننده ها و … برای مراقبت از پوست، به یک پاک کننده مناسب پوست نیز نیاز دارد. محصولات پاک کننده گوناگونی مانند شیر پاک کن ها، محلول های دوفاز ، تونر ها و میسلار واتر ها  برای پاکسازی پوست استفاده می شوند . میسلار واتر ها جدیدترین محصولات پاک کننده پوست هستند که برای اولین بار توسط کمپانی های فرانسوی به بازار عرضه شدند . در این مطلب با آراد مگ همراه می شویم تا همه چیز درباره ی میسلار واتر و جایگاه میسلار واتر ها را در روتین مراقبت پوست را بدانیم .

میسلارواتر در روتین مراقبت پوست

 

اگر تا به حال  لوازم آرایشی مدل ها، افراد مشهور و آرایشگرها را دیده باشید (یا  هر کسی که  پوستی بی عیب و نقصی دارد را ملاقات کنید که با لهجه فرانسوی صحبت می کند) ، حتما بطری های میسلار واتر را دیده اید. این محصول مراقبت از پوست که به مدت طولانی در فرانسه مشهور شده است ، دقیقاً مانند آب معمولی به نظر می رسد و سرانجام به دلیل توانایی اش در پاک کردن آرایش ، تمیز کردن و تون کردن پوست صورت آن هم فقط با چند حرکت ساده و یک پد کتان یا پنبه آن هم به سرعت و آسانی ، بسیار پرطرفدار شده است .  با وجود میسلار واتر ، حتی سخت ترین آرایش ضد آب ، بدون تحریک پوست  پاک می شود.

 

میسلار واتر چیست ؟

میسلار واتر در حقیقت ترکیبی از آب و “میسل های روغنی” ریزی است که باعث از بین رفتن کثیفی ، آرایش و بقایای آلودگی از سطح پوست می شوند. جاشوا زایخنر ، مدیر تحقیقات زیبایی و کلینیک بخش پوست در بیمارستان کوه سینا ، توضیح می دهد: میسلار واتر به عنوان یک محلول پاک کننده ، دارای یک پایه مایع است و  دارای تله های پوستی موسوم به میسل که ناخالصی های پوست را از بین می برند. میسل ها در اصل سورفاکتانت ها یا مولکولهای روغن موجود در آب هستند. طبق گفته های متخصص پوست و مو ، هادلی کینگ از Skinney Medspa ،میسلار واتر از میسل ها (توپ های ریز مولکول های روغن پاک کننده) ساخته شده است که در آب نرم معلق هستند. وی می گوید: ” در واقع این میسل ها به پوست و روغن جذب می شوند ، بنابراین آنها می توانند ناخالصی ها را بدون خشک کردن پوست از روی پوست صورت پاک کنند .” بنابراین می توان از میسلار واتر برای شستشوی صورت ، پاک کردن  آرایش و همچنین به عنوان مرطوب کننده ، همه در یک محصول استفاده کرد.

برای پاک کردن آرایش خود از میسلار واتر استفاده کنید، اما اگر آرایش سنگینی یا ریمل ضد آب دارید، ممکن است این آخرین مرحله در روال پاکسازی پوست شما نباشد. برخی از میسلار واتر ها می توانند به طور کامل لوازم آرایشی ضد آب را به آسانی از روی پوست پاک کنند اما برخی از میسلار واتر ها توانایی کمتری در پاکسازی پوست ( مخصوصا برای آرایش های سنگین و ضد آب ) داشته باشند . اما با این حال هنوز هم ممکن است به یک پاک کننده پشتیبان آرایش نیاز داشته باشید. ( برای نتیجه گیری بهتر از میسلار واتر ها در پاک کردن آرایش بهتر است از یک پد کتان یا پنبه به جای دست استفاده کنید)

سورفاکتانت چیست؟

سورفاکتانت ها در بسیاری از انواع صابون ها و پاک کننده ها یافت می شوند. آنها جذب روغن شده و مواد روغنی و آلودگی را از سطح پوست شما دور می کنند. از نظر تئوری ، قرار است میسلار واتر به اندازه کافی ملایم باشد تا مایع روی پوست شما بماند.

 

سورفاکتانت ها چگونه به پاکسازی صورت کمک می کنند؟

سورفاکتانت‌ها یک سرِ آب‌دوست (دافع چربی) و یک سر چربی‌دوست (دافع آب) دارند و برای ساخت میسلار واترها باید به‌مقدار کافی با آب ترکیب شوند.مولکول‌های سورفاکتانت در حضور آب به‌شکل اجتماعات توپک‌مانندی که میسِلی نام دارند گرد هم جمع می‌شوند. منتها آرایش مولکولی میسِلی‌ها به‌نحوی است که سر چربی‌دوست سورفاکتانت‌ها داخل توپک می‌افتد تا مولکول‌های آب را از پیرامون‌شان دفع نکنند. وقتی پد آرایش پاک‌کن‌تان را به میسلار واترها آغشته می‌کنید، این توپک‌ها باز و لایه‌ای از سورفاکتانت‌ها به‌خط روی پد ردیف می‌شوند. یعنی سر آب‌دوست‌ سورفاکتانت‌ها به پد می‌چسبد و سر چربی‌دوست‌شان در وضعیت آماده‌باش برای جذب چربی‌ها قرار می‌گیرد. پس فقط کافی است تا پد را روی صورت‌تان بمالید تا تمامی مواد آرایشی و آلودگی‌ها از روی پوست‌تان پاک شوند.

 

آیا سورفاکتانت هادر دراز مدت برای پوست مشکلی ایجاد می کنند؟

راشل نازاریان ، متخصص پوست و مو در گروه پوستی Schweiger در NYC می گوید: “اگرچه بیشتر افراد می توانند سورفاکتانت های باقیمانده روی پوست را تحمل کنند (به ویژه اگر نوع خاصی نباشند) ، اما برخی از سورفاکتانت ها تحریک کننده پوست هستند و حتی ممکن است برخی افراد به آنها حساسیت نشان دهند.” اگر حساسیت به سورفاکتانت ها داشته باشید ، ممکن است با استفاده مکرر از مواد دارای سورفاکتانت ، پوست شما دچار قرمزی ، خارش یا پف شود”. به افرادی که پوست صورت حساسی دارند توصیه می شود که همیشه بعد از استفاده از میسلار واتر صورت خود را بشویند تا دچار حساسیت های احتمالی ناشی از استفاده از سورفکتانت ها نشوند .

 

آیا باید بعد از استفاده ازمیسلار واتر پوست را بشویید؟

آیا پوست شما همیشه دچار قرمزی و خارش است و نمی توانید  علت آن را بفهمید؟ در ادامه بخوانید تا بدانید چرا با شستشوی صورت بعد از استفاده از میسلار واتر مشکل شما ممکن است برطرف شود.

 

از لحاظ فنی استفاده طولانی مدت  از میسلار واتر و عدم شستشوی آن، روی پوستی که با آن سازگار باشد  تأثیر زیادی ندارد و موجب التهاب پوست نمی شود . فقط توجه داشته باشید که اگر پوست شما تحریک شده به نظر می رسد، لزوماً به معنای این نیست که شما باید از میسلار واتر دیگر استفاده نکنید . این بدان معنی است که شما باید بعد از استفاده از میسلار واتر کاملاً پوست خود را بشویید. نازریان می گوید: “میسلار واتر ها ضرورتاً خطرناک نیستند (بنابراین خطری برای سلامت کلی شما ندارند) و آن ها نیازی به شستشو ندارند ، اما اگر وقت و انرژی کافی دارید ، بهتر است آن را بشویید.”

چگونه باید از میسلار واتر استفاده کنیم؟

میسلار واتر ها می توانند در صورت استفاده از مواد آرایشی مخصوصاً برای آرایش چشم سنگین ، بسیار عالی باشند ، اما  توصیه می شود  از یک پاک کننده حاوی اسید سالیسیلیک پس از آن استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که باقیمانده مواد آرایشی به طور کامل از روی پوست پاک می شود.

چگونه از پاک کننده میسلار واتر برای از بین بردن آرایش و سایر ناخالصی ها استفاده کنید :

سخاوتمندانه بریزید : یک پد کتان یا پنبه را کاملا به میسلار واتر آغشته کنید.

محکم فشار ندهید :  پد کتان یا پنبه مرطوب را به آرامی و ملایمت روی پوست خود به آرامی بکشید .

نتیجه را فوراً مشاهده کنید : برای آشکار کردن پوست تمیز و تازه ، پد را از پوست جدا کنید.