ساخت ذهنیت و تجربه ی کاربری جذاب و صحیح در شرکت شبکه نفیس



“It takes 20 years to build a reputation and five minutes to ruin it. If you think about that, you’ll do things differently”


"ساختن اعتبار برند ۲۰ سال طول می کشد اما از بین بردن آن فقط پنج دقیقه زمان می‌برد. وقتی این‌طور فکر کنید ، کارها را طور دیگری شروع می کنید"

وارن بافت (Warren Buffet)

ساخت ذهنیت و تجربه ی کاربری جذاب و صحیح، بدون شک یکی از مهم ترین مزایای رقابتی در هر کسب و کاری است، خصوصا کسب و کار های آنلاین و فروشگاه های اینترنتی.

در همین راستا واحد عملیات، از شهریور ماه سال 1399 اقداماتی را جهت بهبود فرآیندهای کاری و افزایش سطح خدمات رسانی به مشتریان خود را در دستور کار قرار داده است و برخی از نتایج حاصله از این امر قابل ذکر می باشد:

• بهبود راندمان کاری پرسنل و افزایش ظرفیت مرکز پردازش سفارشات

باتوجه به توسعه ی روز افزون و رشد شبکه ی فروش مستقیم، بطور قطع ظرفیت پردازش سفارشات مشتریان محترم می بایست افزایش یافته تا در کمترین زمان ممکن، سرویس دهی لازم صورت پذیرد، بدین منظور طبق بررسی های انجام شده، مدت زمان پردازش هر قطعه کالا در مرکز پردازش از مهرماه سال 1399 تا مرداد ماه 1400 بصورت میانگین از 54.4 ثانیه به 31.91 ثانیه کاهش یافته است.

تاثیر اقدامات فوق به نحوی بوده است که در شش ماهه اول سال 1399 بصورت روزانه تعداد 4،200 سفارش پردازش می گردید و در شش ماهه اول سال 1400 این عدد بصورت روزانه به 8،500 سفارش، افزایش یافته است.

رکورد بیشترین تعداد سفارش پردازش شده در یک روز 15،846 سفارش می باشد.

• ایجاد نفیس اکسپرس

همانطور که اشاره گردید، باتوجه به رشد فروشگاه های آنلاین و سرویس دهی پلتفرم های لجستیکی مختلف، زمان انتظار مشتریان جهت دریافت کالاهای خود، از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و صبر مشتریان جهت دریافت کالای خود، کم شده است و این امر از فاکتورهای مهم در افزایش نرخ رضایتمندی مشتریان می باشد.

در راستای این امر تیم عملیات، با بررسی همه جانبه ی فرآیندها، ایجاد نفیس اکسپرس را در دستور کار خود قرار داده و از دی ماه 1399 پلتفرم آغاز به کار نمود.

سهم نفیس اکسپرس در آغاز این راه 13% کل سفارشات بوده و در شش ماهه اول سال 1400 به 30% افزایش و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در انتهای سال 1400، به 46% ارتقاء خواهد یافت.

از بهمن ماه سال 1399 تا مرداد ماه 1400 مشتریان محترم شهرهای تهران، کرج، اصفهان و تبریز تحت پوشش نفیس اکسپرس قرار گرفته و تا آخر سال 1400، مشتریان شهرهای شیراز ، مشهد، اهواز، کرمانشاه،ساری،کرمان و همدان نیز، این سرویس را تجربه خواهند کرد.

نفیس اکسپرس، 95% سفارشات خود را از لحظه دریافت در مراکز توزیع خود تا تحویل به مشتری، 48 ساعته سرویس دهی می نماید.


نرخ آسیب دیدگی و یا هرگونه عاملی که سبب جایگزینی و پردازش مجدد کالا می گردد، در نفیس اکسپرس 0.010% می باشد.


اقدامات فوق بخشی از مسیر طی شده در راستای رسالت واحد عملیات بوده و قاعدتا تا نقطه ی مطلوب مورد انتظار مجموعه و مشتریان، فاصله ای وجود دارد ولیکن کلیه همکاران عملیات، تمام قد در راه رسیدن به نقطه ی مذکور، ثابت قدم خواهند ماند.