قدرت شبکه های اجتماعی در بازاریابی شبکه ای

قدرت شبکه های اجتماعی در بازاریابی شبکه ای نهفته است تا زمانی که از آن استفاده کنید .

 

من اولین نفری هستم که اعتراف می کنم از ایده استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار در زمانی که تازه شروع شده بود شک و تردید داشتم .

فکر می کردم که هرگز جلوی کامپیوتر نشستن و دکمه ها را فشار دادن نمی تواند تاثیری مشابه از منزل خارج شدن و مکالمه رو در رو با مردم داشته باشد .

ابتدا من در یک نظر درست فکر می کردم شبکه های اجتماعی هیچ وقت نمی تواند جایگزینی برای دعوت رو در رو از مردم برای پیوستن به تیم ام باشد .

اما در چند سال گذشته رسانه های اجتماعی ابزاری ارزشمند و موثر برای رسیدن به همه پیش بینی های بالقوه جدید ، رشد تیم خود و ساختن یک کسب و کار موفق بوده اند .

قدرت شبکه های اجتماعی در بازاریابی

من چندین لیدر بزرگ شرکت های بازاریابی شبکه ای را در رده های مختلف دیده ام که به دلیل استراتژی های آنها برای ایجاد رسانه های اجتماعی با مفاهیم " مدرسه قدیمی " که من برای ساختن کسب و کار خود ساختم رشد چشمگیری داشته اند ، پی موضع خود را تغییر دادم .

رسانه های اجتماعی به شرط استفاده درست یک ابزار قدرتمند برای کسب و کار شما هستند .

اما دلایل من برای اینکه چرا رسانه های اجتماعی ابزار ارزشمندی هستند به شرح زیر است :

1- دسترسی شما را گسترش می دهد

با رسانه های اجتماعی شما دیگر به شهر ، استان یا کشور خود محدود نمی شوید.

شما می توانید در یک لحظه در یکجا تمام مردم سراسر جهان دسترسی داشته باشید . در حال حاضر حتی کار آفرینان در کوچکترین شهرها سراسر جهان می توانند یک کسب و کار را بدون صرف وقت و هزینه و مسافرت راه اندازی کنند .

 

نتیجه

پس چرا شما نتوانید ؟

شما می توانید بزرگتر فکر کنید و کسب و کار خود را گسترش دهید و مکان ها و مردمی که تا اکنون در دسترس شما نبودند را اکنون با شبکه های اجتماعی در دسترس داشته باشید .

باور من نسب به این قضیه

من هنوز بر این باورم که باید سئو کنید ولی با شبکه های اجتماعی سئو اول بصورت آنلاین انجام می شود و سپس شما سئو می کنید که در جاهایی که کسب و کارتان را گسترش داده اید در آنجا با اعضای تیم روبه رو شوید .

 

محبوب ترین شبکه های اجتماعی 2017

شش شبکه اجتماعی محبوب در دنیا بر اساس میزان کاربران فعال

فیس بوک و فیس بوک مسنجر در صدر شبکه های اجتماعی دنیا قرار دارد.

اما در کشور ما تلگرام و اینستاگرام بیشترین کاربران فعال را دارد ، این نشان از این دارد که باید هنگامی که ما می خواهیم بر روی شبکه اجتماعی

فعالیت کنیم باید این نکته را در نظر داشته باشیم که کدام یک در کشور ما فعال تر و رایج تر است .

 

2 روابط شما را تقویت می کند

وقتی که کسب و کار خود را گسترش می دهید باید ارتباطات خود را با اعضای تیم دور دست هم حفظ کنید.

اعتقاد دارم که شما حتما باید بصورت رو در رو با تیم هایتان در ارتباط باشید اگرچه شبکه های اجتماعی راه هایی را برای تقویت این روابط به طور سازگارتر به شما نشان می دهد .

شما با شبکه های اجتماعی از طریق پیام ، ویدیو و حتی شیوه های بهتری می توانید با اعضای گروه خود در ارتباط باشید .

امکانات شبکه های اجتماعی امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهند.

امکاناتی که شبکه های اجتماعی به شما می دهد نسبت به تماس های تلفنی و یا ایمیل ، بسیار راحت تر است .

استفاده یا ساخت رویداد ها در شبکه های اجتماعی می تواند هم تیم شما را گسترش دهد و هم در ساخت یک برند شما را یاری کند .

پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در ایران

 

با استفاده از شبکه های اجتماعی شما روابط مستحکم تری می توانید با اعضای گروه خود داشته باشید.

مثلا یک لایک برای پست دوست تان بگذارید با یک اکانت بنویسید و یا بصورت آنلاین تولدش را بهش تبریک بگوئید

که همه این هایی می تواند روابط شما را تقویت کند .

 

شبکه های اجتماعی به شما ابزارهایی را می دهد که با تیم خود در ارتباط باشید و چشم اندازهای خود را به تیم منتقل کنید .

با اقدامات ساده این حس را به افراد گروه تان بدهید که شما به آنها فکر می کنید و برای موفقیت آنها تلاش می کنید .

 

برندسازی در شبکه های اجتماعی

 

3 برند شما را می سازد

برند نامی است که متعلق به شرکت یا مجموعه شما است و با آن نام شما شناخته می شوید .

یکی از بهترین مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی این است که چشم انداز شما برند شما و اینکه شما چه کسی هستید را براحتی معرفی می کند .

این کار می تواند افراد لیست تان را برای شما تکمیل کند و به توسعه نام شما کمک شایانی می کند .

 این بدین معناست که شما بنشینید و ویژین ها و چشم انداز های شما به صورت اتوماتیک برآورده می شود.

شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار در خدمت رسیدن به ویژن و چشم انداز شما هستند ولی شما هم باید حرکت کتید و برند خود و ویژن و چشم انداز خود را معرفی کنید .

این یعنی اینکه افرادی که برند و چشم انداز شما را قبول دارند در سبد کاری شما قرار خواهند گرفت .

رسانه های اجتماعی این بخش از کار را برای شما انجام می دهند ول ی فراموش نکنید که جلسات حضوری هنوزدر معرفی و چشم انداز شما موثر تر است .

شبکه های اجتماعی به بزرگ شدن و حرفه ای شدن تیم شما کمک می کنند .

 

برای دانلود مقاله این مطلب روی لینک زیر کلیک کنید .

قدرت شبکه های اجتماعی در بازاریابی شبکه ای

 

منبع

The power of social media in network marketing june 2017/15 by Eric Worre