علت ماسیدن پنکک روی صورت چیست و نحوه‌ی صحیح استفاده از پنکک

علت ماسیدن پنکک (پنکیک) روی صورت به دلایل مختلفی پیش می آید ، برخی به دلیل آن را در این مقاله بررسی می کنیم .

 

پنکک آرایشی و نکات مربوط به پنکک

استفاده از پنکک (کرم پودر فشرده) علاوه بر ثابت شدن مواد آرایشی بر روی پوست صورت مانع از مشخص شدن چربی و برق پوست صورت می‌شود.

این محصول آرایشی رایج که بین خانم‌ها محبوبیت زیادی دارد، با استفاده از فرچه و یا پد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای استفاده از این محصول آرایشی محبوب نکاتی را باید رعایت کرد که هم آرایش بهتر بر روی صورت شما جلوه داشته باشد و هم پنکک بر روی پوست صورت شما ماسیده نشود.

 

انتخاب بهترین رنگ پنکک برای پوست

پیش تر در مطلبی به شکل کامل در مورد استفاده صحیح از محصولات پوست و مو گفته بودیم، اما حالا می خواهیم در این مطلب در مورد نکات مهم استفاده از پنکک صحبت کنیم و به شما بگوییم که چگونه می‌توانید بهترین رنگ پنکک را برای پوستتان انتخاب کنید؟

اکثر خانم‌ها در هنگام خریدن پنکک، مقداری از آن را بر روی پوست دستشان امتحان می‌کنند و این بدترین کار برای تست پنکک است.

برای این که پنکک مناسب رنگ پوستتان را انتخاب کنید، مقداری از پنکک را بر روی چانه و یا کنار بینی‌تان امتحان کنید.

به این ترتیب بهترین و مناسب‌ترین پنکک برای پوستتان را انتخاب می‌کنید.

 

علت ماسیدن پنکیک روی صورت

مرطوب کننده‌ها را فراموش نکنید

اگر پوست صورت خشکی دارید قبل از استفاده از پنکک حتما از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید.

ساختار پودری پنکک آرایشی به شکلی است که باعث جذب رطوبت و چربی پوست می‌شود و همین امر موجب می‌شود که پنکک، مانع از براق بودن پوست صورت افراد بشود.

به همین دلیل استفاده از پنکک ممکن است پوست صورت شما را خشک‌تر کند و برای رفع این مشکل، ما به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از استفاده از پنکک حتما از کرم مرطوب کننده مناسب پوستتان استفاده کنید.

وقتی از مرطوب کننده استفاده کردید، کمی صبر کنید تا مرطوب کننده کاملا جذب پوست شود و پنکک به طور یکنواخت روی پوست پخش شود. این کار تا چندین برابر آرایش شما را زیباتر و یک دست‌تر نشان خواهد داد و همچنین از ماسیدن پنکک به روی پوست شما جلوگیری می‌کند.

همچنین در همین موضوع می‌توانید ۷ فاجعه‌ای که در اثر مرطوب نکردن پوست خود با آن مواجه می شوید را نیز بخوانید.

 

انتخاب پنکک آرایشی

جدا از بحث کیفیت و سلامت لوازم آرایشی که همیشه مهم‌ترین معیار و ملاک برای انتخاب لوازم آرایشی است، معیار مهم در انتخاب پنکک، رنگ آن است.

 پنکک هم مانند کرم پودر در رنگ و تن‌های مختلف رنگی تولید و عرضه می‌شود. رنگ پنکک را باید با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید.

معمولا رنگ پنکک باید یک درجه از رنگ پوست روشن تر باشد؛ اما این نکته همیشه و برای تمام افراد صدق نمی‌کند و رابطه‌ی مستقیم با نوع آرایش دارد و ممکن است نوع آرایش مشخص کننده رنگ پنکک باشد.

 

نحوه‌ی صحیح استفاده از پنکک

پنکک زیاد ممنوع!

همان طور که گفته شد کاربرد اصلی پنکک، از بین بردن چربی پوست صورت است تا آرایش صورت ظاهری بهتر پیدا کند.

به همین دلیل بهتر است افراد، خصوصا افرادی که پوست خشکی دارند فقط از یک لایه‌ی نازک پنکک روی پوست استفاده کنند. این کار علاوه بر این که ظاهر زیباتری به چهره و آرایش صورت شما می‌بخشد باعث

می‌شود که پنکک به روی صورت شما ماسیده نشود.

 

نحوه‌ی صحیح استفاده از پنکک

پوست صورتتان را کاملا از هر نوع آلودگی و آرایشی پاک کنید. موهایتان را با تل و یا روسری کاملا به عقب بکشید و جمع کنید تا با محصولات آرایشی آغشته نشوند.

سپس مرطوب کننده‌ی مناسب با پوستتان را بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده کاملا جذب پوستتان شود.

اگر دوست دارید آرایشتان طبیعی‌تر به نظر بیاید، پد و یا فرچه‌ را کمی نمناک کنید و به پنکک آغشته کنید ولی اگر دوست دارید آرایش صورتتان مشخص‌تر باشد، اسفنج و فرچه را به صورت خشک به پنکک آغشته کنید و بر روی پوستتان بزنید.

ابتدا اسفنج را به آرامی بر روی قسمت‌های وسیع تر پوستتان، مثل پیشانی و گونه بکشید و سپس نواحی دیگر صورت را با پنکک پوشش بدهید.

در اخر یک فرچه‌ی خشک را به آرامی بر روی پوستتان بکشید که پنکک به صورت یک‌دست تر بر روی پوستتان قرار بگیرد. برای طبیعی‌تر جلوه دادن آرایش صورتتان برس آرایشی را بر روی گردن هم بکشید تا رنگ پوست و گردنتان یک دست شود.