یک آبرسان قوی یعنی فرصت یک جوانی طولانی

یک آبرسان قوی یعنی فرصت یک جوانی طولانی
شاید شما هم خانم هایی را دیده باشید که در مغازه های آرایشی بهداشتی به دنبال کرم های آبرسان هستند. آبرسان هایی که بتواند برای مدت طولانی رطوبت پوستشان را حفظ کند و از ایجاد چین و چروک روی آن جلوگیری کند. در واقع آبرسان پوست یا هیدرودرمی یعنی رطوبت رساندن به پوست . با آبرسانی پوست سلول های پوستی شاداب و متورم می شوند و در نتیجه با این کار پوست شاداب و سرزنده می شود.
از چه سنی آبرسانی کنیم؟
از سن ۳۰ سالگی باید افراد رسیدگی به پوست خود را اغاز کنند چون با افزایش سن، پوست دچار چین و چروک می شود به خصوص در پوست های خشک که باعث شکنندگی، پیری و ایجاد چین و چروک می شود . البته با داشتن تغذیه ای سالم باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک می شود. بهتر است روزانه ۸ لیوان آب میل کنید. 
یک آبرسان خوب دارای مقادیر مناسب ویسکوزیته و رنگ و بوی مناسب و ظاهری کاملا یکنواخت است و موجب ایجاد جوش در صورت نخواهد شد. كرم های آبرسان با خاصیت رطوبت رسانی بالا باعث ایجاد كلاژن در پوست صورت می شوند و از ایجاد چین و چروك در سنین بالاتر جلوگیری می كنند. دقت کنید که آبرسان پوست صورت را بایستی متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید و حتما به این موضوع روی جلد محصول دقت کنید.

کرم آبرسان و مرطوب کننده پوست نرمال تا خشک
با شروع فصل سرما و افزایش خشکی پوست توصیه ما به شما استفاده از کرم های آبرسان برای جلوگیری از بروز این مشکل است. خواص آرام‌بخش در این کرم، کمک می‌کند تا پوست خشک را ترمیم و متعادل سازد.

یکی از نکاتی که در هنگام استفاده از کرم های آبرسان ممکن است برای برخی افراد خصوصا افراد دارای پوست مختلط ایجاد شود ایجاد جوش بر روی سطح پوست است که استفاده از ژل کرم ها به علت نرم تر بودن بافت ترکیبی از این موضوع جلوگیری می کند. اگر پوست خشکی دارید میزان چربی و رطوبت بالا را انتخاب کنید. در صورت داشتن پوست معمولی یا چرب از کرم هایی با چربی کمتر استفاده کنید. در صورتی که پوست تان مختلط است کرم آبرسان با چربی بالا را انتخاب کنید و فقط در نواحی خشک صورت از آن استفاده نمایید.کرم های آبرسانی هستند با خاصیت آنتی اکسیدانی که سبب رفع خستگی، کاهش اثرات مخرب استرس بر روی پوست و محافظت در برابر نور آفتاب می شوند.اگر می خواهید در ابتدای صبح پوستی نرم و شفاف داشته باشید حتما قبل خواب از کرم آبرسان استفاده کنید چون هنگامی که شما در خواب هستید، منافذ پوست خود را ترمیم می کنند. بهترین زمان استفاده از کرم های آبرسان دقایقی کوتاه بعد از استحمام است.کرم را روی صورت زده و کمی ماساژ دهید تا خوب به خورد پوست تان رود. در صورتی که زمان برای استحمام ندارید می توانید صورت خود را با شوینده مناسب شسته، سپس با حوله گرم خشک نموده و هنوز که رطوبت دارد کرم را استفاده کنید.
مواد تشکیل دهنده کرم آبرسان:
مواد چرب، از چربی‌های ضروری برای مرطوب ‌کردن پوست محافظت می کنند. چربی موجود درعصاره گیاهان یا ترکیبات گوناگون، گلیسیرین، سرامید و… لایه محافظتی ایجاد نموده و مانند بتون باعث تقویت و انسجام اپیدرم (سطحی‌ترین لایه پوست) می‌شود.
مواد مرطوب‌کننده مانند اوره، اسید لاکتیک، اسیدهای آمینه، املاح معدنی و قندها (گلوکز) باعث می‌شود آب موجود در پوست تنظیم شود. همچنین مانع تبخیر آب می‌شوند و میزان رطوبت را در حد مطلوب حفظ می‌کنند. مواد تسکین‌دهنده برای آرام‌کردن التهاب‌هایی که به دنبال خشک‌شدن پوست به وجود می آیند، ضروری‌ هستند.به سرعت احساس آزردگی و کشش را تسکین می دهند .این همان نقشی است که ویتامین انجام می دهد. کرم هایی که روی پوست سبک باشند برای اکثریت افراد مطلوب تر هستند.