
بازخورد خبر بازدید خبرنگاران از کارخانه نفیس
روزنامه «سپهر البرز» در گزارشی ضمن مصاحبه با مدیرعامل به قدمت و تاریخچه تاسیس کارخانه نفیس و دلایل موفقیت آن اشاره کرده است. در این گزارش که در صفحه اول روزنامه منتشر شده است می خوانیم:
گفتوگو با «شقایق ناصری» مدیرعامل شرکت نفیس
بازار رقابتی سالم محصول بازاریابی شبکهای
شرکت نفیس یک شرکت بازاریابی شبکه ای است که از سال 92 فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته قدم به قدم مراحل مختلف را پشت سر بگذارد و راهی رو به آینده را باز کند. شروع واقعی فعالیتهای شرکت نفیس از سال 96 است که توانسته به عنوان تولیدکننده در بازارهای ایران حضور یابد. این شرکت دارای 6 سالن تولید است که در هر کدام از این سالن ها زنان و مردان در کنار هم در خطوط تولید مشغول به فعالیت هستند. وقتی وارد شرکت میشویم در سالن بسته بندی و پلمپ محصولات، همه کارگران زن هستند. زنانی میانسال یا جوان که بعضی از آنها پشت دستگاه ها ایستاده اند و بعضی محصولات آماده را بسته بندی می کنند. تعدادی از آنها سرپرست خانوار هستند و زندگی خود و بچه های شان را می چرخانند. همگی دستکش های بهداشتی، مقنعه های سفیدرنگ و روپوش های تیره به تن دارند و در حالی که ماسک های سفیدرنگ نیمی از صورتشان را پوشانده پشت دستگاه ها نشسته اند و تند تند موادی که از لوله های دستگاه وارد می شود را داخل ظرف ها می ریزند و درش را پلمپ می کنند. در سالن مواد اولیه شرکت، تمام کارکنان مرد هستند. به گفته مدیرعامل شرکت در واحدهای توليدي نفیس حدود ١٢٠ نفر خانم و ٣٠ نفر آقا کار می کنند. همچنین در شركت بازاريابي نیز حدود ٦٠ درصد خانم و مابقي آقا مشغول به فعالیت هستند. خانم آقایی یکی از کارگرانی است که نزدیک به سه سال در این شرکت، در حوزه بسته بندی مشغول فعالیت است. محل سکونتش در منطقه نظرآباد است و با مادرش زندگی می کند. می گوید:« مادرم بیماری کلیه دارد و مدت هاست که دیالیز می شود. هزینه دیالیز بالاست. من هر ماه بخشی از حقوقم را صرف هزینه درمان مادرم می کنم.» او درباره وضعیت زندگی اش می گوید:« همین که در این اوضاع نابسامان اقتصادی کاری داریم که انجام دهیم و بیکار نیستیم خدا را شکر می کنم. راضی به رضای خدا هستیم»
بازاریابی شبکه ای صنعتی نوپا در ایران
شقایق ناصری؛ مدیر عامل شرکت تولید و بازاریابی نفیس درباره تاریخچه بازاریابی شبکه ای در ایران به خبرنگار ما گفت: « بازاریابی شبکه ای صنعتی نوپا در ایران است که از سال 1390 مجوزهای لازم برای فعالیت در این حوزه به تعداد معدودی از شرکت ها واگذار شده.» او با اشاره به سابقه حضور شرکت های هرمی و فعالیت های غیرقانونی آنها و مسیر سختی که برای شرکت های قانونی پیش آورد، ادامه می دهد: «کمیته صدور پروانه کسب و نظارت بر شرکت های بازاریابی متشکل از نمایندگان چند سازمان مختلف تشکیل شد و این آغاز به کار صدور پروانه های کسب برای شرکت های مختلف بود.» مدیرعامل شرکت نفیس بازاریابی شبکه ای را این طور تعریف می کند:« بازاریابی شبکه ای در واقع ارتباط مستقیم بین تولیدکننده و مصرف کننده کالا است که با حذف واسطه ها می تواند کالا را با خدمات بهتر و قیمت رقابتیتر به مصرف کننده برساند.»
شبکههای اجتماعی ما را محبوب کردند
شقایق ناصری به سابقه حضور شرکت نفیس و بازاریاب هایش در شبکه های اجتماعی اشاره می کند و درباره بازخورد محصولات این شرکت از سوی مصرف کنندگان می گوید:« با توجه به کیفیت بالای محصولات، مصرف کنندگان بازخوردهای مثبتی داشته اند و این را می توانیم از درخواست عرضه بالای مصرف کنندگانی که هر روز درخواست کالایی جدید دارند را جویا شویم. گاهی عکس هایی که در گذشته برای معرفی محصول در شبکه های اجتماعی گذاشته ایم بارها از سوی مصرف کنندگان دست به دست می چرخد و این باعث خوشحالی ماست.»
برندهای آرایشی و بهداشتی ایرانی از شرکت نفیس
محصولات شرکت نفیس در حوزه سلامت و بهداشت شامل محصولات آرایشی و بهداشتی و مکمل های غذایی است که در برندهای الن بیوتی، مورال آپ، سوپراستار، آروماتیک، MMD، و بلک بری به مصرف کنندگان عرضه می شود. آنچه که در این میان معلوم است اینکه صنعت بازاریابی شبکه ای در ایران راه زیادی در پیش رو دارد. خانم ناصری به مشکلات زیادی که بر سر راه شرکت وجود داشته اشاره می کند و می گوید: «برای هر شرکتی در هر اندازه ای همیشه برای قدم های اول مشکلات زیادی فراهم است که شرکت نفیس هم در طول این سال ها با آن دست و پنجه نرم کرد و سعی کرد آنها را از میان بردارد. پس از اجرای آیین نامه های اجرایی از سمت وزارت صمت امید بر آن است که بازاریابی شبکه ای بتواند جایگاه خود را به صورت واقعی در ایران پیدا کند.»